jump to navigation

Polyamori og prevensjon mai 23, 2007

Posted by polyamori in forhold, Glimt fra livet, kjønn, polyamorøs teori, polyamori, polyamory, seksualitet, Trofasthet.
trackback

Prevensjon er viktig i polyamorøse forhold, fordi man involverer flere mennesker i sin seksualitet.

Det er viktig å sette grenser sammen og for seg selv.

Hvem er jeg sammen med uten å bruke kondom?
Kan jeg stole på de andre? Kan de andre stole på meg?

Prevensjon i teori er for enkelte noe annet en prevensjon i praksis

«Jeg bruker alltid kondom,» sa hun, «bortsett fra ved munnsex.»

*

Seksualitet innebærer å utsette seg for to farer:

1) du kan smittes av sykdom, i værste fall HIV, men også klamydia, herpes, og annet.

2) du kan få en uønsket graviditet.

*

De du går til sengs med, går også jeg til sengs med.

Om ikke direkte, så indirekte.

Når man har flere seksualpartnere, øker risikoen for at en av dem glipper.

«Jeg bruker alltid kondom ved analsex,» sa hun, «jeg beveger meg i en høyrisikosone. Jeg vet at jeg må ha vært sammen med noen som har hatt HIV, men pga. kondomene har det gått greit.»

En fordel med polyamori, er at det er åpenhet rundt hvem partneren er sammen med.
Det gjør det lettere å være snakke om dette.

*

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

