jump to navigation

Norsk polyamorøs ordbok – introduksjon mai 3, 2007

Posted by polyamori in forhold, Kjærlighet, Ordbok, polyamorøs teori, polyamori, polyamory, relasjoner.
trackback

Denne ord listen er hentet fra The Polyamory Society Glossary, den er et utgangspunkt for å skape en norsk ordliste. For lettere å kunne forklare hva polyamori handler om er det viktig å ha ordene på plass. Når vi definerer dem selv er det lettere for oss å sørge for å spille også på hjemmebane, ikke bare bruke de «mono-amorøses» språk.

Finn et ord og oversett det til norsk, om ikke oversettelsen blir perfekt, kan andre legge til det som mangler. Er vi flere om oppgaven blir det ikke så mye på hver. Sett inn dine oversettelser som kommentarer og jeg fører dem inn i dokumentet.

Jeg er ikke noen språkspesialist, og mange av disse ordene er det mange av derute som forstår bedre enn jeg. Jeg regner med at jeg allerede har tråkket i salaten. Dette er en begynnelse. Hvis du vet om andre steder som allerede har oversettelser på en del av ordene, så gi meg lenkene og jeg skal sette dem inn. Dette er også en mulighet til å gi begreper til folk som ikke er like sterke i andre språk.

Må også si at det er utrolig gøy å se hvordan ordene forandrer seg når jeg lærer hvor de kommer fra, og hvordan jeg velger dem mer presist når jeg kjenner deres betydning. Hvis dere har linker til andre alternative ordbøker her, så er det fint.

*

Kommentarer»

1. Chemistry Help - mai 15, 2008

Chemistry Help…

Describe the electrolysis of water….

2. kontaktannonser - februar 12, 2013

Utroskap er ingen skam, det har eksistert like lenge som selve ideen om
monogami. Med litt glidemiddel eller olje på hendene kan
du gå litt mer grundig til verks i rumpe-opphisselsen.
Takket være internett har det blitt lettere å lettere
og arrangere knulletreff.

3. uforpliktende treff - mars 19, 2013

Du har muligheten til å arrangere en sexy one night stand allerede i kveld.
Det er kun den seksuelle opplevelsen som teller og står i fokus.
Her møtes hundrevis аv medlemmer hver dag – оg søt musikk kаn oppstå.


Legg igjen en kommentar

