jump to navigation

Polyamorøse i Oslo søkes… mars 19, 2007

Posted by polyamori in Kjærlighet, Møteplassen, På søk, polyamori.
trackback

Jeg ønsker å møte/snakke/kommunisere med andre som lever i Polyamorøse forhold. For å lære mer om dette og for å skape en norsk identitet og vokabular rundt dette, og ikke bare lese det som skjer i Amerika og utlandet. Og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste.

De samtalene jeg har hatt med de jeg har møtt har vært med svært oppegående mennesker, som har gitt meg inntrykk av å ha tatt noen bevisste valg.

Vi kan også møtes på f.eks. messenger eller skype.

Fordeler med å ha et polyamorøst nettverk:

* Ved å ha et nettverk kan vi bedre støtte hverandre, når vi møter fordommer eller har problemer i våre forhold.

* Det er bra å kunne møte og snakke med noen, som forstår mine/våre følelser, tenkemåter og valg.

* Noen tror jeg gjør det med alt og alle, fordi jeg er polyamorøs.

* Hvis jeg snakker med mine venner og venninner om mine følelser, risikerer jeg at de ikke kan ta dem i mot, og kanskje mister jeg dem.

* Mine gode venner aksepterer meg, men klarer ikke sette seg inn i hvordan jeg har det.

* Jeg/vi mangler forbilder og rollemodeller, bøker, tv, film handler sjelden om oss.

* Jeg/vi kjenner ingen andre, som ligner meg. (Er jeg/vi de eneste?)

Vi er ikke en seksuell minoritet i tradisjonell forstand, det finnes både heterofile, homofile og bifile som regner seg som polyamorøse.

De færreste har tattklare valg med seg selv i forhold til monogami/polygami. Det har aldri vært nødvendig, i vår kultur regnes monogami som en selvfølge og som det eneste naturlige.

Gjennom møter med andre kan vi lettere se hvem vi er, og hva som skal til for å lykkes i våre ønsker med å leve det livet som passer oss, enten det er i mono- eller polyamori.

*

Kommentarer»

1. poly_oslo - mars 30, 2007

dette høres bra ut – jeg har lenge letet her i Oslo – men uten å lykkes – er opprinnelig fra tyskland og med i nettverk der BINE – jeg lever i et polyamourøs forhold … men det er ikke mange mange snakke og utveksle noe om dette
hilsen

2. polyamori - mars 31, 2007

Danke! Jeg vet vi er flere av oss. Og langsomt begynner vi å samle oss. De jeg foreløpig har møtt og diskutert med, har beriket min horisont og hjulpet meg å sette «norske» ord på det jeg/vi lever. Ha gode dager.

mvh

*


Legg igjen en kommentar

