jump to navigation

Polyamori i Norge februar 26, 2007

Posted by polyamori in forhold, Glimt fra livet, Kjærlighet, polyamori, relasjoner.
trackback

Her er en livshistorie som jeg fant på Polynorge på Yahoo og som er datert mai 2004. Polynorge er desverre ikke i aktivitet, og virker som om den verken har medlemmer eller redaktør. 

…Grunnene til at jeg ble trukket til polyamori, var flere.
Da jeg ble sammen med min nåværende samboer (2,5 år siden) tok det
ikke så lang tid før hun følte seg tynget av skyldfølelse for at hun
var forelsket i en annen kar.

Jeg brydde meg ikke om det, bortsett fra at følelsene for han ikke
var gjengjelt og det var jo litt trist for henne. Hun ville gjøre det
slutt, men kom etterhvert til å innse at hun allerede hadde rukket å
bli glad i meg, og jeg i henne. Hva nå?

Vi fant ut at vi likte hverandre, og likte å være sammen, så vi
fortsatte med det. Det var faktisk overhodet ikke noe problem for oss
at hun var forelsket i en annen, sant å si, var også jeg forelske i
ei annen.

-Skulle vi liksom adlyde en norm som sier at «det er galt å være
sammen med en, hvis du er forelsket i en annen?»
-I så fall, ville vi ikke være sammen den dag idag, for jeg er
fortsatt forlsket i hun jeg var forelsket i da. Men tid går, og ser
henne lite, siden vi bor i hver vår by..

Hun sa at jeg godt kunne være sammen med noen
andre enn henne i tillegg, om jeg ville. Deter da et skikkelig godt
tilbud? En slik frihet er et VIRKELIG godt bevis på at hun elsker
meg. Så, ca.2-3 måneder inn i vårt fohold bestemte vi sammen at vi
skulle ha et åpent forhold..

Men den mest tungtveiende grunnen var at vi ønsket begge muligheten
til å utforske nye mennesker som er spesielle for oss, for
forelskelser skjer ikke SÅ ofte, og livet er bare for kort til å ikke
få det du egentlig ønsker. Folk ser visst ut til å tro at om du
elsker to, så elsker du dem begge bare av halvt hjerte; de ser ut til
å tro at kjærlighet fungerer som penger, at du bare har en gitt sum
du kan gi. Det fungerer ikke sånn. Jeg har funnet ut på meg selv at
jeg fint kan elske to mennesker, og begge av HELE mitt hjerte, noe
som opprinnelig overrasket meg litt…

*

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

