jump to navigation

Om å elske flere februar 19, 2007

Posted by polyamori in Glimt fra livet, polyamori.
trackback

Det å elske to personer betyr ikke at disse to må elske hverandre,
men hvis de ikke i det minste viser hverandre gjensidig respekt
ville det være umulig/vanskelig for meg å ha et forhold
til den som ikke viste respekt for den andre.

Den respekten jeg forventer av andre må jeg også gi tilbake.

Min kjærester utfyller hverandre
og overlapper hverandre med sine likheter
og ulikheter. Noen av dem har møttes, og andre ikke.

De at de har møtt hverandre har gjort tankene på den andre roligere,
og redusert mye følelsesmessig stress,
som lett oppstår i det å leve i det uvisse.

(det er lett å fantasere den ukjente som mer fantastisk
enn hin er, nettopp fordi man bare ser vedkommende
gjennom den elskede som elsker)

Jeg er trofast mot dem alle,
(eller akkurat nå: begge).
Jeg gjør ikke noe med eller mot en,
som jeg ikke kan dele med den andre.

Dette gjør livet mitt lettere og mer overskuelig.

*

Man kommer kanskje frem i livet med en løgn, men ikke tilbake.

Det er godt å ønskes velkommen,
bedre å ønskes velkommen tilbake.

*

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

