jump to navigation

Vi er ikke de eneste – februar 12, 2007

Posted by polyamori in Glimt fra livet.
trackback

Å ha flere kjærlighetsforhold hvor de impliserte vet om hverandre er ikke lett. Og det er ikke for alle. Jeg er forberedt på å snakke åpnere nå. Det føles stadig bedre. Å snakke tar bort det indre presset. Jeg har aldri likt å holde noe skjult. Det jeg lever, er den jeg er.

En utfordring er å vise at dette ikke handler om utroskap mot den ene av de to, men om troskap mot begge.

Troskap er ikke en egenskap som er låst til en person. Det betyr at jeg ikke gjør noe mot en som jeg ikke er beredt til å fortelle den andre, eller at den andre får høre. Det betyr igjen ikke at jeg sier alt som skjer, men det betyr at jeg er klarere i mine valg. For meg er det lettere å være tro mot to enn mot en. Akkurat som å tegne ikke behøver å være en fiende til å lage musikk eller å skrive. Alt kan flyte sammen til en opplevelse.

Når jeg nå kommer ut av skapet, er det viktig å huske at jeg selv brukte lang tid på å fordøye disse tanken, og at det er først nå, over et år etterpå at jeg begynner å være komfortabel i dette landskapet.

En vanskelighet fortelle andre om det med å ha flere forhold hvor de impliserte vet om hverandre er at de kan oppfatte det som en trussel:

Hvis du har rett, tar vi feil.

Det er viktig å ikke bli misjonær, at flerforhold ikke er for alle, og jeg presiserer også at de valgene jeg tar nå, er kanskje ikke de jeg tar om ti år.
*

Jeg er forberedt til å miste noen av de jeg kjenner,
men så var de kan hende ikke mine virkelige venner.

*

Grunnen til at jeg skriver er at jeg fikk en e-mail 13 januar: den så slik ut

(Jeg lar avsender være anonym)

heisann.

jeg var inne på bloggen din på https://polyamori.wordpress.com/ ..

jeg er ikke inne i noe forhold sjøl for tida, men er svært interessert i temaet polyamori … var for noen år sida i et «åpent forhold» … det varte ikke så lenge av ulike årsaker, men det ga meg en viktig og spennende erfaring som jeg ønsker å bygge videre på.. kanskje jeg kunne møtt deg og tatt en prat med deg en gang. kjenner ingen andre som har erfaring på området … jeg er ikke åpen om dette bortsett fra overfor noen få venner…mest fordi jeg ikke har nok erfaring til å ta et «standpunkt» enda …

mvh

*

15 januar skrev jeg tilbake:

Jeg skrev tilbake at det kunne være spennende å treffe noen som har interresser i samme retning.Vi kan godt møtes.

Hører gjerne fra deg

Mvh

*

Ennå har vi ikke møtt hverandre. Vi får se hva som skjer.
Spennende å se hva som vokser ut av dette, om det blir en samtale som gjør livet rikere og som klargjør tankene.
Ethvert menneske er et mulig frø. Vi får se om vi er frodig jord å vokse i.

Hvis det er det som er meningen. Men uten den e-mailen hadde jeg ikke skrevet dette innlegget. Det er flere som oss her ute. Kanskje er dette et møtested, om ikke for våre fysiske kropper, men for våre tanker og refleksjoner.

*

Kommentarer»

1. Lille Tulipan - februar 13, 2007

Er gift kvinne som elsker både min mann – og min elsker. Begge vet om hverandre, har møtt hverandre, men noen trekant er ikke aktuelt. Er trofast mot begge. Mine to menn utfyller hverandre.
Jeg føler meg prioritert og utvalgt som kan vokse videre på min vei med to vakre, intelligente, rause menn…

2. polyamori - februar 19, 2007

Takker for vakker og inspirerende kommentar. Det er godt å vite at vi er flere. Ha gode dager.

*


Legg igjen en kommentar

