jump to navigation

Møte med Nicole juli 8, 2006

Posted by polyamori in Glimt fra livet.
trackback

En av fordelene med polyamori er at man kan ta tiden til å bli kjent med hverandre. Det er ikke nødvendigvis et sexbehov som driver forholdet sammen.

Vi kan ha tid til å bli kjent med hverandre og vi kan ha tid til å kjenne på hverandre. Jeg setter pris på at det tar sin tid. Det gjr at det er mindre å «angre» hvsi det ikke viser seg å være et relevant forhold.

Jeg setter pris på å kunne skille ut seksualiteten som et eget bestanddel i forholdet, som ikke er den som avgjør om man er sammen eller ikke.

Om Nicole ikke vil, eller trenger lengre tid er det lettere å gi henne den tiden. Det er ikke viktig om vi blir et forhold, hvis det ikke er meningen.

Ennå har jeg ikke fortalt henne om polyamori. Jeg vet ikke når det bør skje. Før vi ligger sammen høres ut som en god ide. Det det gjelder å spørre om er om jeg ville likt å vite det hvis jeg var henne. Jeg vet ikke. Jeg tror jeg ville likt å bli kjent med henne først.

Men jeg ser at i en annen situasjon vil det beste være om hun visste det før vi begynte å klatre inn i hverandre. Men dette er noe jeg også må lære bit for bit. Det er uansett deilig å kunne flørte, å kunne være lett på tråden, å kunne ta seg tid.

Jeg har ikke sagt det til Monique eller Marlene. Det er ikke noe grunn til å si det før det er. Det skaper bare et unødig press. Når kommer jeg til å fortelle det? Marlene sa hun helst ikke ville vite noe akkurat nå, om jeg hadde flere forhold. Monique tror jeg at jeg kan si det til, men jeg vet ikke om jeg er klar. Det er en tillit i det å kunne dele også dette med sine kjære.

Jeg tror jeg ønsker å vite hvor jeg er i dette forholdet før jeg slipper noen andre inn i det, slik jeg ønsker å vite mer om Nicole før jeg slipper henne inn i de forholdene jeg allerede har. Og hvis jeg må beskytte noe, er det de forholdene jeg allerede har. Når hun er innenfor, er hun innenfor.

Jeg har mye igjen å lære om åpenhet og ærlighet.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

