jump to navigation

Jeg og Monique og Marlene og… juli 7, 2006

Posted by polyamori in Glimt fra livet.
trackback

Polyamori betyr ofte å ha forhold hvor man ikke er geografisk i samme rom. Monique er i Paris. Sascha er i Regensburg, og Marlene er i Oslo. Det blir lett mye tid på telefonen.

Jeg og Monique snakker om kjærlghet. Jeg savner å ha henne inntil meg. Det blir ikke så mye tid med Marlene. Hun arbeider mye. Hun har et forhold til en mann (jeg har ikke møtt ham) som er på vei til å bli over. Hennes ektemann vet ikke om verken meg eller ham.

Jeg ville selvfølgelig foretrekke at Arnold visste. At jeg kunne si til ham hvor fin jeg synes Marlene er. Det hadde vært bra. Jens vet at jeg finnes. Marlene mener at han ikke takler at han ikke er den eneste mannen.

Hvordan takler jeg å ikke være den eneste mannen i Marlenes liv? Jeg kan ikke stoppe henne, jeg vil ikke stoppe henne. Hun forteller meg mye og jeg lytter. Hun deler mer med meg enn hun kan med noen av de to andre mennene. Men nå er ikke Marlene et eksempel på polyamori. Polyamori er når alle vet om hverandre, og om de ikke elsker hverandre så respekterer de hverandre.

Jeg er for glad i Marlene til å ønske å ikke være sammen med henne. Jeg kan ikke kreve at hun skal snakke til de to andre. Det er hennes valg hvordan hun lever livet sitt. Og jeg velger å dele en del av det med henne.

Mine forhold vet om hverandre. Eller gjør de det? Monique og Marlene vet. Sascha vet om Monique. Akkurat nå husker jeg ikke hva Sascha vet om Marlene. Det er ganske forvirrende. Når de møtes vil alt avklares. Håper jeg.

Det nytter ikke å lyve når man ar flere forhold og de vet om hverandre. De skal kunne sitte ved samme bord, og selv om de ikke vet alt som har skjedd bør det ikke være noen alt for store bomber som ekspoderer.

Om de ikke vet alt, så bør de vite nok.

En vite regel: hvis det er noe du tenker bør sies, så si det.

Nicole vet ikke at jeg er polyamorøs. Når skal jeg fortelle det? Før eller etter at vi har ligget sammen? Jeg vurderer også hva jeg skal si til Marlene og Monique. Jeg skal treffe Nicole på Lørdag. mellom 12:00 og 18:00.

Jeg vil bli kjent med henne først, omhun er verdt å fortelle livet mitt til. Om hun kan bli en del av oss. Jeg vet ikke ennå.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

